Le pont de Eerde

30-07-2014 00:00

Deze tekst is geschreven op de wijs van Dessous le pont de Nantes. Misschien een nieuw Eerde-lied?

 

1.

Onder de brug van Eerde, waar ik zo graag logeerde (2x).

Zwemmen de karpers fijn in het rond

happend naar lucht met hun grote mond.

Zwemmend de karpers fijn in het rond

happend naar brood dat niet meer komt.

 

2.

In het kasteel van Eerde, waar ik consumeerde (2x).

Is het eten elk jaar een genot

de koks maken eten waar je blij van wordt.

Is het eten elk jaar een genot

zijn we aan het einde tonnetje rond.

 

3.

Het corvee op Eerde, dat ik zo ontbeerde (2x).

Velen handen maken licht werk

allen voor één en samen sterk.

Velen handen maken licht werk

dat is het Eerdense handelsmerk.

 

4.

Onder de poort van Eerde, daar waar de zwaluw scheerde (2x).

Loop ik de hele dag heen en weer

loop ik de hele dag wel honderd keer.

Loop ik de hele dag heen en weer

en op de fiets dan nog een keer.

 

5.

In de grote tent op Eerde, waar ik mijn dansen leerde (2x).

Zingen we de kampkrant samen met elkaar

zingen we de kampkrant, elk woord is waar.

Zingen we de kampkrant samen met elkaar

zingen we de kampkrant trouw elk jaar.

 

6.

In de sporthal van Eerde, waar ik op de dansvloer scheerde (2x).

Dans ik met een hapje en een drankje erbij

soms op de cd en het orkest is een kei.

Dans ik met een hapje en een drankje erbij

soms met een partner en ik voel me vrij.

 

7.

Het orkest van Eerde, waarin ik musiceerde (2x).

Speel ik de muziek, de dansers dansen mee

soms in hun eentje en soms met  z'n twee.

Speel ik de muziek, de dansers dansen mee

soms met z'n drieën, alleen of met z'n twee.

 

8.

Op de brug van Eerde, waar ik zo graag logeerde (2x).

Komen wij samen en begroeten wij elkaar

doen we lekker gek, verzin het maar.

Komen wij samen en begroeten wij elkaar

nemen wij afscheid: ajuu tot volgend jaar.