Acrostichon 4: Eerde 2014, kamp 2

31-07-2014 00:00

Daar is het vierde naamgedicht

Aan iedereen op dit kamp gericht.

Nu heeft Liesbeth het vast wel door

Stiekem schrijf ik die gedichten hoor :-).

 

En nu verder met het verhaal

Natuurlijk is er geen moraal.

 

Zwijgen is zilver,  zingen is goud

Is er iemand die van je houdt?

Natuurlijk stuur je dan flessenpost

Gelukkig is het dan opgelost.

 

In dit kamp is het thema vis

Natuurlijk dat dat niet moeilijk is.

 

Er zwemmen karpers in de gracht

Eerdeners zingen in de nacht.

Nu weet ik het: ik heb gezien het licht

 

Want ik weet de naam nu van dit gedicht.

Acrosticon, dat is de naam

Tot vanavond was me dat ontgaan.

En wie weet nou nog hoe je 't schrijven moet??

Roeien in de gracht is goed.

Probeer ik dit vers uit te schrijven

Laat het folkcamp voor eeuwig blijven.

Als einde van deze mooie pracht

Slaap lekker en een goede nacht.