Uitgezonderd

23-02-2009 00:00

Ik voel me elke keer de fietser

uitgezonderd en eenzaam in de straat.

Waar aan het begin een bordje met

verboden in te rijden (voor auto's) staat.

 

Zo uitgezonderd voel ik me

omdat ik een vrouw met autisme ben.

Ik voel me uitgezonderd, omdat

ik weinig andere autisme-vrouwen ken.

 

Ik voel me uitgezonderd

omdat ik een moeder met autisme ben.

Dat geeft me een heel eenzaam gevoel

omdat ik weinig andere autisme-moeders ken.

 

Ik voel me uitgezonderd

omdat ik geen medicijnen neem.

En geen begeleiders nodig heb

ik doe alles alleen.

 

Ik voel me uitgezonderd

omdat er weinig over me geschreven is.

Vind ik nergens absolute herkenning

die ik heel erg mis.

 

Ik voel me elke keer de fietser

uitgezonderd en eenzaam in de straat.

Waar aan het begin een bordje met

verboden in te rijden (voor auto's) staat.