Neus voor vieze zaken

26-07-2016 00:00

Folkcamp 2: de neus

 
Iedereen blijft het maar aan me vragen
wanneer ik weer eens een vers ga maken.
Ik ben dan wel niet in de stemming
toch ga ik me eraan wagen.
 
Ik heb een neus voor vieze zaken
moet de vuilnisbak'n schoonmaken.
Het is echt waar, ja 't is heus
en al die geurtjes ruikt mijn neus.
 
Luiers ik ruik ze allemaal
maar ook de sinaasappelschaal.
 
Ik heb een neus voor vieze zaken
het hoort deze week hier bij mijn taken.
Met de kar het vuilnis halen
ik ben net de vuilniswagen.
 
Luiers (alweer) en rollen van de wc
de vuilnisvrouw neemt alles mee.
 
Het werk geeft mij heel veel vertier
ik kom daar en ik kom hier.
Ik kom echt van alles tegen
wijnflessen maar ook oud papier (maar die stinken niet).
 
Ik heb een neus voor vieze zaken
moet deze week de vuilnisbak'n schoonmaken.
Bij de containers: alle neuzen dicht
want dat stinkt als de deksel wordt opgelicht.
 
Het is werkelijk een fijn corvee
en nu lezen jullie zo'n beetje mee.
Over vieze zaken, ja het is heus
die hang ik nu mooi aan jullie neus!